divendres, 25 de desembre del 2009

Bateria Suzuki 500 GS



Fa uns dies em vaig arrofredar i, entre el fred que feia i el meu estat mig-zombi vaig deixar la moto aturada uns quants dies encomanant-me a la Renfe.

De la Renfe, millor no parlar.

La moto, evidentment ferida en la seva autoestima, quan la vaig necessitar no va arrancar. Tenia prouta força per matenir oberta la llum però no per arrancar.

Trucada al RACC, bateria (YUASA) carregada i en marxa.

Malauradament aquella nit vaig sortir a sopar i, cap a les tres de la matinada, la moto va opinar que es quedava aturada.

Al dia següent nova trucada al RACC (amb la gèlida espera corresponent) , nova càrrega de la bateria i la quasi la ferma decissió de comprar una nova. Com que havia llegit per internet (mal vici) que el cost es trobava en torn dels 150 €, vam provar una última opció: afegir aigua destilada. Jo, acostumat al cotxe, pensava que era sense manteniment. Pues no. S'ha de mirar com a mínim una vegada cada tres anys.

Vaig fer els meus corresponents 30 Km sense cap problema però al dia següent tampoc va arrancar. Ja no hi havia volta de fulla. Alea iacta est.

La nova bateria m'ha costat 33 € i és de l'afamada marca NOT'HIFIXIS. El pack inclou la bateria, un tub de plàstic de drenatge i una bonica garrafeta amb àcid sulfúric. La bateria esta buida i s'ha de carregar amb aquest líquid (electrolyte)

Abans de instalar-la, he fet una última prova amb la bateria vella i, com era d'esperar.. HA FUNCIONAT PERFECTAMENT DESPRES D'ESTAR DOS DIES ATURADA.

La millor explicació que se m'ha acudit es que l'aigua destilada ha trigat aquest temps en fer reacció, es a dir, el primer dia que li vam possar no va impregnar prou els elements que pertoquessin. No tinc ni idea si es real però podria ser-ho.

Total que entre la opció de plorar o riure, -sempre millor riure- hem tret la bateria vella, li hem afegit una mica d'acid sulfúric (alló que el manual diu que no s'ha de fer mai de la vida) i l'hem tornat a instalar. Li he fet dues rondes de 18 Km separades per dues hores aturada i funciona perfectament.

Per cert, no està collada amb res, s'aguant pel seu propi pes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada